Pages

Tuesday, July 17, 2012

PTPTN via KWSP


Hai Hai Hai

Sekali lagi aku muncul. Hah! ni nak citer sikit la pasal PEMBAYARAN BALIK PTPN ni. Aku sebenarnya memang taktau yang boleh bayar guna AKAUN 2 KWSP. Baru-baru ni aku balik kampung borak dengan akak aku, dia mention la pasal PTPTN ni kan. So, aku pon dengan gembira nya telah pon pergi ke pejabat KWSP kat Danau Kota petang tadi.

Sampai je kat sana, aku pon tanye la akak kat Kaunter tu camne prosedur nak bayar via KWSP tu kan. Dia pon bagi borang semua &suruh aku sediakan semua dokumen2 macam ; 1) Surat Tawaran PTPTN (taktau letak mane tapi try cari tadi alhamdulillah la jumpe, yang DIPLOMA nye tau.. hihihi), 2) Penyata Baki PTPTN (aku gi PTPTN ptg tadi & apply penyata baki tu, dorang kata lg 2 minggu baru bole amek), 3) Sijil Diploma & Transkrip.

Aku ingat arini boleh siap sume tapi macam2 prosedur  nak kena buat. Alhamdulillah, segala urusan dipermudahkan. Aku nek tren g KL Sentral siang tadi. Malas nak nek kete sebab taktau mane nak park kete. Hehehe..

Aku nak setel kan yang DIPLOMA then baru proceed dengan DEGREE pulak. Ermm, mesti korang pelik kan nape aku tak buat pennolakan dari gaji aku kan? Sebabnye gaji aku tak cukup nak bayar.. Okeyyy.. jangan tanye sebab ape.. Hehehehe.. 

Ape pon guys.. korang boleh la tengok laman web PTPTN tu sendiri tok lebih lanjut ye.  PTPTN


2 comments:

  1. balance diploma plus degree nye loan brp ko kena byr balik?

    ReplyDelete
  2. erm... tah la. yg degree bru je kua.. byr laen2 wei.. yg degree tu almost rm100 for this year. next year rege len plak. aku byr yg 'blacklist' tu dulu.. huhuhu

    ReplyDelete